[media_details]

July 9, 2007

prim trimestru slab pentru cotidianele centrale

Filed under: cotidiane nationale,publishing,romania — iann @ 4:27 pm

vanzari_cotidiane-nationale_martie_2007_iann.jpg

[tabel 1]: vanzari medie pe editie martie 2007 

vanzarile medii pe editie inregistrate de cotidianele nationale pe primul trimestru al lui 2007 sunt cele mai mici din ultimii trei ani [pentru aceeasi perioada] considera iann, uitandu-se la cifrele BRAT [la copiile vandute si nu la cele difuzate]. astfel vanzarile cumulate ale 12 cotidiane nationale [3 tabloide, 2 sport, 1 financiar si 6 quality] sunt de 764,219 fata de 798,557 in T 1 2006 si 872,116 in T 1 2005 [in conditiile in care nu erau Gandul si Averea/Click]. ele sunt insa mai bune decat cele inregistrate in T 4 2006 [764,219 fata de 735,089]. cel mai bine a performat libertatea care atinge un maxim istoric in luna martie. nu am inclus cotidianul din motive metodologice [nu are inca date de audit pe 12 luni]. libertatea a ajuns acolo si datorita promotiei “7 magic” derulata impreuna cu Prosport, cu care a avut rezultate bune si anul trecut. interesant ca desi nu a mai optat pentru “loganiada”, jurnalul national se mentine cu vanzari bune si cu inserturi de cd-uri de muzica lautaresca plus dvd-uri cu filme. dupa ce s-a schimbat cu headvertising, a judecat fiecare raspuns cu scala jwt si a platit caldura cu brand&bears in continuare, evenimentul zilei nu isi gaseste directia, desi are echipa noua de management si marketing. desi a incercat sa devina folositoare printro redesenare, romania libera se mentine pe linia clasica iar ziua desi a incercat o campanie cu un capsator, un scaun, un cuier si o veioza, schimbata ulterior cu reintoarcerea romanilor la aeroport nu reuseste sa isi stopeze declinul.

vanzari_cotidiane-nationale_t1-grafic_2007_iann.jpg

[tabel 2]: vanzari medie pe editie ianuarie martie 2007 [T1 2007]

vanzari_cotidiane-nationale_t1_2007_iann.jpg

vanzari_cotidiane-nationale_t11_2005_2007_iann.jpg

vanzari_cotidiane-nationale_t1-_2007_t4_2006_iann.jpg

vanzari_cotidiane-nationale_t1-_2007_t1_2006_iann.jpg

Advertisements

7 Comments »

  1. …vandute zici! 🙂
    Imi place stilul asta de grafice si tabele. Curat, linii punctate, Tahoma etc. Misto!

    Din pacate, vad ca segmentul quality se reduce la: calitatea costa. Si probabil ca o sa coste din ce in ce mai mult in termeni de profit/pierdere. Intre timp, tabloidele cresc, cresc si iar cresc. In vanzari, in venituri, in profituri.

    Comment by Theo M. — July 9, 2007 @ 5:04 pm | Reply

  2. nu inteleg cu exactitate la ce te referi atunci cand spui “calitatea costa”. ma bucura faptul ca totusi companiile de publishing [mai ales cele care detin cotidiane] redescopera advertisingul insa cred ca adaptarea scrisului pe cerintele publicului tinta va fi un atu pentru cei care il si pun in practica. e interesant pentru mine in termeni de business acensiunea tabloidelor [click si cancan / ziarul, 7 plus, atac in opinia mea se duc in tacere] care daca depasesc 60,000 de copii vandute vor pune probleme serioase ziarelor quality, mai ales in ceea ce priveste publicitatea atrasa.

    Comment by iann — July 9, 2007 @ 5:17 pm | Reply

  3. De acord cu faptul ca noile tabloide pot pune probleme celor quality dpdv advertising cand vor depasi 100.000 exemplare, zic eu. Nici eu nu cred in cancan, ziarul si 7 plus, dar click s-ar putea sa aiba o sansa pt. locul 2 pe piata in 2-3 ani (daca are rabdare Patriciu). Calitatea costa in sensul in care profiturile din quality sunt mult mai mici decat profitul Libertatea, de exemplu. Mai mult, jumatate din quality-uri pierd bani (Cotidianul, Gandul, Adevarul). Daca am cumula profitul quality-urilor cred ca ar iesi pe minus si chiar daca le luam doar pe cele profitabile cumulate si tot nu cred ca aduna cat profitul Libertatii.

    Comment by Theo M. — July 9, 2007 @ 9:19 pm | Reply

  4. si cancan cred ca are sanse, mai mult decat click, in opinia mea. depinde cum vad editorii business-ul pe termen lung [campania cancan de lansare mi s-a parut excelenta]. la cotidianul sunt de inteles pierderile, la adevarul a avut loc o schimbare de management, echipa editoriala, format, layout iar gandul pare ca nu isi gaseste directia desi nici eforturi consistente de promovare nu am vazut.

    Comment by iann — July 9, 2007 @ 10:13 pm | Reply

  5. […] in medie, Libertatea in luna martie, mai multe cifre din domeniu + grafice frumos executate la Iann , ce are un blog de […]

    Pingback by » Blog Archive — July 13, 2007 @ 9:19 am | Reply

  6. […] Iann are acum un blog, unde publica, de exemplu, tabele cu audientele publicatiilor romanesti (aflam, de pilda, ca ziarele cotidiene centrale nu au avut o evolutie foarte buna in ultima […]

    Pingback by jurnalismonline.ro » Blog Archive » Stapanul tabelelor — July 13, 2007 @ 4:10 pm | Reply

  7. […] de aici. […]

    Pingback by death of classic media | zoso blog — January 13, 2013 @ 9:40 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: