[media_details]

November 1, 2007

audienta print de toamna. localele bat nationalele

Filed under: cotidiane nationale,readearship,research,romania — iann @ 2:40 pm

incep sa fie facute publice rezultatele de audienta ale ultimului val SNA [21]. cotidianele nationale inregistreaza scaderi intre 1 si 10% [un grafic gasiti in zf]. pe all urban cresteri inregistreaza ziarul financiar + 5% [10,000 cititori] si cotidianul + 20% [+27,000 cititori] care depaseste localul gazeta de sud. adevarul se opreste din picaj iar gratuitul compact [local/bucuresti] creste si el cu 3% [9,000 cititori]. destul de multe cresteri inregistreaza si cotidianele locale cea mai mare inregistrand-o ziarul de iasi [+ 47%] si ziarul de bacau [+ 46%] la fel ca si gratuitele inform [timisoara si arad expres]. evenimentul [iasi] intra si el in studiu cu 46,000 cititori.

pe segmentul de saptamanale sunt si acolo scaderi insa nu semnificative. cresteri au libertatea pentru femei, saptamana financiara si sapte seri alaturi de localele publimedia [bihoreanul, clujeanul, ieseanul, sibianul – new entry]. intra de asemenea in studiu povestea mea [edipresse] cu 415,000 cititori [intre TV Mania si Academia Catavencu] si femeia de azi [sanoma hearst] cu 165,00 cititori imediat dupa Story. la bilunare doar ciao are o crestere de + 3%. scaderi pe linie si la lunare unde trebuie mentionate noi intratele readers digest 226,000 cititori [intre Promotor si Cosmopolitan] si familia mea [edipresse] cu 121,000 intre autoexpert si misiunea casa. ce se intample doctore depaseste avantaje si casa lux. putem spune ca valul asta apartine localelor. sursa datelor SNA [BRAT].

9 Comments »

  1. Precizare care mie mi se pare relevanta:
    orice titlu proaspat intrat in SNAFocus va avea, indiferent de tendintele pietei sau de evolutia lui efectiva, cresteri in cifrele de audienta. Mi se pare important sa avem in vedere acest lucru in momentul in care interpretam datele.

    Comment by Tudosiei — November 1, 2007 @ 3:00 pm | Reply

  2. Localelor….si mass mediei on-line

    Comment by diana — November 1, 2007 @ 3:16 pm | Reply

  3. @corect, de asta sunt si mentionate new-entry-urile. te referi la un titlu anume?

    Comment by iann — November 1, 2007 @ 3:17 pm | Reply

  4. Ca sa nu se supere din nou Petrisor Obae, nu vreau sa fac nominalizari. Da, vizez anumite titluri, dar precizarea mea se aplica in general publicatiilor din SNAFocus.
    Un titlu nou aparut in SNA se “stabilizeaza” abia dupa 4-5 valuri de cifre. Primele audiente pot si trebuie (evident) luate in calcul, ca de aia sunt facute.
    Insa se “linistesc” abia mai incolo, initial avand insa parte de cresteri care pot parea spectaculoase (mai ales daca sunt exprimate in procente). Aceste cresteri sunt rezultatul direct al unui “efect de nou-venit”.

    Comment by Tudosiei — November 1, 2007 @ 3:47 pm | Reply

  5. Precizare si mai relevanta la precizarile relevante de mai sus
    orice titlu NOU LANSAT si proaspat intrat in SNAFocus va avea, indiferent de tendintele pietei sau de evolutia lui efectiva, cresteri in cifrele de audienta (a se vedea SFin sau Gandul sau defuncta TV Story). Nu se aplica la publicatiile existente de ani de zile pe piata si care, la un moment dat, se hotarasc sa intre in SNA. Deci nu se pune la Cotidianul, daca despre se facea vorbire.

    Comment by Vulturu' Agil — November 1, 2007 @ 4:05 pm | Reply

  6. @vulturu’.
    Se aplica titlurilor proaspat intrate in SNA Focus. Indiferent de perioada de cand apar pe piata…

    Comment by Tudosiei — November 1, 2007 @ 4:20 pm | Reply

  7. @tudosiei
    Pai nu vad logica ta.
    La un titlu nou e cam asa: intru pe piata, astept o luna – 3 – 6 (depinde de periodicitate si de aria de difuzare), incep sa fiu masurat, peste inca un an primesc date, in timpul asta mai acumulez si notorietate (e normal, sunt nou)si imi creste audienta la cateva livrari de date succesive.
    La un titlu cu vechime pe piata nu se aplica, nu mai e cresterea aia implacabila a inceputurilor:)
    Daca ar fi sa dau crezare “axiomei” tale, ma astept ca, la al doilea val SNA (demult, demult, se masura perioada ianuarie 02 – oct 02) toate publicatiile sa fi crescut (comparativ cu livrarea de debut). Ca toate erau noi, la fel de noi ca SNA-ul insusi:)Dar nu a fost asa (se poate verifica:)

    Comment by Vulturu' Agil — November 1, 2007 @ 4:42 pm | Reply

  8. sunt doua lucruri distincte.
    1. Conform regulamentului: poti adera la Studiu dupa 6 luni de la aparitie. Intri in studiu. Primele cifre le ai peste un an. Deci la 1 an si 6 luni de la lansare. Corect, in timpul acesta acumulezi notorietate, dar asta nu are legatura cu campania de lansare asa cum sugerezi tu (“orice titlu NOU LANSAT si proaspat intrat in SNAFocus va avea … cresteri in cifrele de audienta”). Pentru ca asta ar insemna o campanie de lansare de aproape doi ani. :)) Am surprins o nuanta in ceea ce ai spus tu, corect, dar in meseria asta uneori nuantele sunt totul.

    2. Despre ce vorbesc eu: metoda de intervievare si specularea acesteia. Publicatiile cu vechime in sna nu prea mai au cum sa speculeze asta. cele care abia intra in studiu, isi pot adapta campaniile. si o si fac, crede-ma, pentru ca cifrele inseamna ratecard. Si mai inseamna indarjire in (ne)dat discounturi. Si mai inseamna proiecte speciale care aduc bani. E normal sa iti faci campaniile dupa intrarea in studiu, pentru ca… surpriza!!!… ele iti vor aduce bani. Din acelasi motiv, pana acum, radiourile isi faceau campaniile exclusiv in perioadele de masurare (de acum inainte o sa fie altceva, ca se schimba foaia si la ei).

    Hai, mai, avem o disputa “pe dupa cires” despre niste lucruri evidente… Propun sa fim seriosi cand ne gandim la lucrurile astea pentru ca ele inseamna, in final, bani.

    Comment by Tudosiei — November 1, 2007 @ 5:22 pm | Reply

  9. Pai nu am legat nicaieri cresterea notorietatii unui titlu nou in primii ani doar de campania de lansare (am zis undeva asta?). Ci de simpla aparitie si asezare pe piata.
    Sa inteleg ca SNA-ul asta e o femeie misto pe care o descopar – desi altii au descoperit-o mai demult:) – , ma straduiesc la inceputuri sa o cuceresc, investesc la greu in imagine si reusesc sa o impresionez, sa o pacalesc, dar numai un pic, asa, un an-doi? Si dupa aia ce ma impiedica a continua? Rutina? M-a invatat pe de rost si nu mai pune botul? Adica publicatiile vechi se cam plictisesc de SNA (sau SNA-ul de dansele?) si renunta sa-i mai dedice campanii?:) Eu nu cred ca e asa:))
    Cu radio-ul ai dreptate (am auzit ceva de genul: Tre sa mai bagam si noi niste machete, sa gandim o campanie, incep curand masuratorile SAR); nu am cunostinta insa de un caz asemanator in presa scrisa (“bai, nene, intraram in SNA, gata, facem campanie pt asta”).
    Disputa nu e chiar “pe dupa cires”, evidentele sunt evidente pana la un punct, sustin in continuare ca se verifica teoria ta numai in cazul publicatiilor lansate recent.
    Aaaa, conform regulamentului: poti adera la SNA dupa 3 luni daca esti cotidian national si dupa o luna daca esti cotidian local:).
    Si gata, inchei. Am obosit, am si preocupari mai importante decat blogul d-lui Iann:)

    Comment by Vulturu' Agil — November 1, 2007 @ 5:59 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.