[media_details]

February 17, 2009

cat e de fapt piata de carte?

Filed under: books,distributie,romania — iann @ 11:37 pm

in absenta unei monitorizari independente si credibile, editorii de carte oscileaza de cativa ani in aprecierea dimensiunilor propriei piete: intre 40 si 80 de milioane de euro.
in conditiile in care diverta vinde de 12-15 milioane de euro nu o sa va vina sa credeti cine e al doilea retailer de carte: ei bine, Carrefour care vinde in jur de 10 milioane de euro. restul pana 40 ar veni din librariile Humanitas, Carturesti si ce mai e pana la 400 de librarii din tara si mai nou benzinariile care ar fi mai usor de monitorizat [spre deosebire de piata de ziare si reviste] atata vreme cat orice vanzare este insotita si de un scan de cod de bar , un bon fiscal si un sistem de tracking de vanzari, ma gandesc ca Nielsen si-ar putea extinde sistemul clasic din zona de supermarketuri. zona de online [magazine virtuale] nu cred ca depaseste 2 milioane de euro in 2008.
totusi unde mai ar fi diferenta de la 40 la 80?
exista o piata nu zic paralela cat complementara cea a produselor scolare, redusa la noi la piata manualelor cu un sistem special de difuzare, motivare si incasare. cum scandalul manualelor revine in actualitate incerc sa ma pun la curent si cu dimensiunea ei.

Advertisements

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: