[media_details]

February 6, 2009

pleaca Alexandra, vine Knjiga

Filed under: books,distributie,romania — iann @ 1:52 pm

dupa ce si-a facut intrarea pe piata romaneasca in 2006 pe zona de editura, grupul sloven Mladinska Knjiga [cu afaceri de peste 150 milioane euro] isi extinde anul acesta operatiunile pe piata locala si pe retailul de carte, prin deschiderea unei librarii in Bucuresti printr-o investitie de 350,000 euro potrivit ZF. extinderea pe retail ar mai viza inca doua orase: Constanta si Arad. filiala romaneasca Mladinska Bucuresti SRL a avut in 2007 o cifra de afaceri de 118,000 euro si pierderi similare.  Grupul Mladinska Knjiga controleaza 18 companii in 8 tari din Europa de Est [Slovenia, Croatia, Serbia, Bulgaria, Macedonia, Albania, Muntenegru si Romania] cu activitati in zona editoriala. una din companiile grupului care activeaza pe piata slovena [Mladinska Knjiga Založba Dd] a avut in 2007 o CA de 55,8 milioane euro si un profit de 4,2 milioane euro.

In Slovenia si Croatia detine prin MK Trade un lant de 60 de librarii potrivit site-ului propriu [neactualizat]. MK este al doilea grup strain care activeaza pe zona de retail de carte  din Romania alaturi de ungurii de la Libri [la inceputul anului grupul maghiar Alexandra a decis sa isi inchida operatiunile din Romania].
Cele mai importante companii sunt lanturile de librarii Diverta [RTC Holding], Humanitas si Carturesti.

Advertisement

5 Comments »

  1. Bun venit. Ii dorim multi ani fericiti!

    Comment by Bogdan — February 6, 2009 @ 4:51 pm | Reply

  2. Asa mai sunt si Librariile Alexandria, dar nu stiu unde se situeaza fata de cei de mai sus. Si ar fi interesant de comparat cifra de afaceri a unui retailist de carte cu un magazin online gen anticariatonline sau dol.

    Cred ca un vanzator online s-ar putea sa intre in top 10 librarii dupa CA

    Comment by Creative marketing — February 16, 2009 @ 6:48 pm | Reply

  3. @sorin: multumesc de atentionare. verific niste date si revin.

    Comment by iann — February 18, 2009 @ 9:21 am | Reply

  4. Pe on line nu cred ca se fac anul asta cifre foarte mari, desi domeniul e atractiv. cat despre piata, cam asa e, sunt cei patru mari jucatori-diverta, carturesti, alexandria si humanitas.

    Comment by anca — February 28, 2009 @ 11:25 am | Reply

  5. Alexandria Librării, brand al SC SEDCOMLIBRIS SA Suceava, a finalizat anul 2008 cu o cifră de afaceri de 19 347 394 ron (5,26 milioane de euro), ceea ce înseamnă o creştere cu 30% (în lei), respectiv 28% (în euro) faţă de anul 2007. La începutul anului a fost preconizată o cifră de afaceri de circa 6 milioane de euro, acest deziderat nefiind atins din cauza creşterii semnificative a cursului de schimb valutar şi a reducerii vânzărilor pe sfârşit de an.
    Pentru anul 2009 păstrăm targetul de 6 milioane de euro.
    Reţeaua de librării Alexandria işi are originea în anii 1950. Pe atunci purta numele de Centrul de Librării şi Difuzare a Cărţii. În 1991 işi schimbă numele în SC Sedcomlibris SA, nume păstrat până astăzi. Dacă în 2001 reţeaua de librării
    numara 12 locaţii, toate în judeţul Suceava, în 2004 ajunge la un număr de 20 de unităţi. Începând cu 2005, librăriile sunt reunite sub brandul Alexandria Librării.
    În perioada care a urmat s-au deschis pe rând locaţii în Suceava, Iaşi,Rm. Vâlcea, Sibiu, Bacău, Deva, Arad, Tg. Mureş, Focşani şi Buzău. Astăzi putem vorbi de un lanţ de 31 librării prezente în 10 judeţe: Suceava, Bacău, Iaşi, Vâlcea, Sibiu,Arad, Mureş, Hunedoara, Vrancea si Buzău. Suprafaţa totală însumează peste 15.000 mp.
    Extinderea va continua şi anul acesta prin deschideri de librării în Brăila, Vaslui, dar şi în alte localităţi, pentru care purtăm negocieri. Alexandria Librării este astfel unul dintre cele mai importante lanţuri de librării din ţară, alături de Diverta, Cărtureşti şi Humanitas.
    Domeniul nostrum principal rămâne vânzarea de carte, însă produsele de papetărie, birotică, jucăriile şi multimedia creează un mix de care suntem cu adevărat mândri.
    Anul 2009 este guvernat de conceptul “Gandeşte!” (www.gandeste.org). Într-o societate în care dinamica cotidiană te face să pierzi poate pe drum lucruri importante, Alexandria Librării işi propune să devină locul în care părerea pertinentă a clienţilor să se facă auzită.

    Comment by andrei — March 2, 2009 @ 11:23 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: