[media_details]

December 17, 2008

primele cifre standard si express

Filed under: cotidiane nationale,periodice,romania — iann @ 2:42 pm

pe aprilie-iunie [ T2 2008], medie trimestriala pe editie:
cotidianul business standard: tiraj – 16.612 exemplare, total difuzat 13.782
din 13.782 – 6.645 vandute [48% //abonamente + chioscuri] si 7.136 gratuite [52%]
din 6.645 vandute doar 317 exemplare [medie pe editie] sunt achizitionate la chiosocuri, restul sunt abonamente
exact 15.000 de abonamente: 6.329 platite + 3.320 gratuite
pe segmentul de cotidiane mai activeaza Ziarul Financiar [Publimedia], Financiarul [Intact] si Bursa [Independent].

saptamanalul money express: tiraj – 14.281 exemplare, total difuzat 9.934
din 9.934 – 5.109 vandute [51% //abonamente + chioscuri] si 4.825 gratuite [49%]

din 5.109 vandute doar 1.107 exemplare [medie pe editie] sunt achizitionate la chioscuri, restul sunt abonamente. concluzia amara care reiese de aici e ca saptamanalele economice pe format de revista si hartie glossy nu reusesc sa se impuna la chioscuri [atat business magazin cat si money express, // later : businessweek cu atat mai putin  se pare ca vine mai mult de 1,000 exemplare la chioscuri ceea ce ar fi o surpriza, ramane evident sa vedem si confirmarea BRAT]
pe segmentul de saptamanal  mai activeaza Saptamana Financiara [Intact], Capital [Ringier], Business Magazin [Publimedia] si BusinessWeek [BMG].

pe acelasi subiect puteti citi si:
inca o intrebare, inca o carte
cat costa/va costa un ziar[2009]?
quick from business section
standard service pack 2
business standard service pack 1

Advertisements

12 Comments »

  1. mi se pare absolut firesc. cati din abonati vor fi la birou in perioada aia?

    Comment by iann — December 17, 2008 @ 3:39 pm | Reply

  2. Eu unul as vedea-o si ca pe un test. Mutarea pe net e “la moda”.
    Pe de alta parte, daca tot nu sunt abonatii (adica 80% dintre cititorii de print) la birou, de ce sa te mai chinui sa faci editie, chiar si doar pe net?

    Comment by Mihai BOBOCEA — December 17, 2008 @ 4:37 pm | Reply

  3. @mihai: eu nu am inteles de ce se insista pe aparitiile intre Craciun si Revelion iar decizia asta e o miscare buna [sa lasam deoparte speculatiile cu moda]. nu esti la birou insa in acelasi timp esti interesat de informatie si daca tot stai pe net, intri sa vezi si ce s-a mai intamplat.

    Comment by iann — December 17, 2008 @ 4:45 pm | Reply

  4. […] Iann, primele cifre de la Business Standard si Money […]

    Pingback by Tiraje, mass-media, biznis… » Alex Rădescu — December 17, 2008 @ 5:08 pm | Reply

  5. […] De aici. […]

    Pingback by Business Standard, 52% gratis » zoso's blog — December 17, 2008 @ 5:24 pm | Reply

  6. ai si tu dreptate, in felul tau, cu BS, da’ ia-o si pe partea cealalta: astea-s cifrele pe prima jumatate a anului. adauga din iulie inca 3.000 de abonamente (care nu-s deloc gratuite) la Blue Air, se fac vreo 12.600 (cu tot cu cele gratuite) si ai in vedere si trendul crescator al abonarilor (in iunie a sarit la 90.000 de la vreo 65.000 de copii distribuite pe baza de abonament in mai, e drept, abonamente gratuite) si s-ar putea sa se duca in 15.000 in iulie, n-ai de unde sa stii pina nu vezi si urmatoarea trensa de rezultate.
    prin urmare, nu prea stiu daca sa iau comentariul tau drept scris in graba sau usor malitios… 😀

    Comment by Alex Mihăileanu — December 17, 2008 @ 6:07 pm | Reply

  7. @alex: doar consemnam.

    Comment by iann — December 17, 2008 @ 7:07 pm | Reply

  8. Sa fim seriosi, presa lui Vantu va merge totdeauna pe pierdere. Nu e menita sa produca profit direct (ea in sine), ci e doar un instrument care sa puna presiune in zonele de afaceri in care SOV e interesat: financiar bancar, piata de capital (bursa, SVM), resurse energetice, constructii, imobiliare, industrie grea etc.

    E cineva care se indoieste de asta?

    Comment by Insider — December 17, 2008 @ 11:26 pm | Reply

  9. […] Blogul lui Iann notează câteva concluzii care reies din cifrele celor două publicaţii din trustul Realitatea Caţavencu. 18 decembrie, 2008 | Categoria: Revista presei […]

    Pingback by Revista presei media – 18 decembrie - Pagina de media - Petrişor Obae — December 18, 2008 @ 2:39 am | Reply

  10. Cred că presa de business se vinde greu la chioşcuri pentru că este un produs de nişă care se adresează unei audienţe care nu are prea mult timp liber. Câţi dintre cei care sunt interesaţi de articolele economice au timp să treacă pe la chioşc să cumpere? Mai cred că o dată ce ai identificat o publicaţie economică satisfăcătoare din punct de vedere al conţinutului este mult mai comod să te abonezi decât să o cauţi pe la chioşcuri. Singura motivaţie de a păstra aceste publicaţii şi la tarabe este de vizibilitate, pentru că la ce bătăi de cap presupune distribuţia de presă nu ar mai merita acest efort – eventual selectată o singură reţea şi atât.

    Comment by danv — December 18, 2008 @ 10:47 am | Reply

  11. @danv: “presa de business se vinde greu la chioşcuri”: da si nu. saptamana financiara vinde 23,000 copii la chiscuri [cel mai adesea cu carti] iar capital 10-13,000 [cu carte sau dvd film]. evident cea mai comoda varianta pe care si-o doreste orice publisher este abonamentul, dar si cumparatorul e comod, asa ca ia publicatia de la chiosc.

    Comment by iann — December 18, 2008 @ 2:30 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: