[media_details]

October 27, 2008

oameni in top sau nici astea nu mai sunt ce au fost

Michael Porter e un ochelarist de la Harvard University, care de la amvonul catedrei sale de profesor, predica din ’80 incoace un refren memorabil despre cum sa privesti, sa iti intelegi competitorii [actuali sau potentiali] si poate sa te pregatesti de posibilele lor actiuni/atacuri. lucrarile sale sunt greu digerabile insa sunt in orice programa, de la orice facultate de stiinte economice din lumea asta, si cred ca cei 50,000 de studenti de la ASE il cred un fel de Miron Costin si poate ca cei care urmeaza un MBA il mai iau in seama. e de mentionat ca nu mai e apreciat ca nr. 1 mondial pe probleme de strategie, un confrate provenind din provinciile indiene, vorbitoare de limba engleza, detronandu-l in referinte [Prahalad].

dupa o prima actiune de copy-paste: Libertatea >> Click iata si o a doua de top: nu mai sunt 300 [Capital] ci sunt 500 [Adevarul]. verificata in unele cazuri, daca un competitor deschide un magazin peste drum de al tau, cu aceleasi produse si preturi asemanatoare, e posibil ca ambele locatii sa isi mentina [sau sa isi sporeasca] vanzarile. ca sa renuntam la eufemisme avem top 300 cei mai bogati romani [Capital, editia a 7-a] versus top 500 miliardari romani [Adevarul, prima editie]. cred ca pe moment singurul mod in care putem sa previzionam o posibila performanta e sa ne raportam la istorie adica la niste cifre si grafice, adica asa cum v-a obisnuit tataie asta old media le gasiti chiar mai jos:

 

 adica ar veni asa:
– in 2003 Capital tragea 150,000 de exemplare din care difuza 134,000, din care 108,000 erau vandute la chioscuri si 26,000 aproape gratuit [la abonati] iar returul era 10%
– in 2007 Capital tragea 90,000 de exemplare din care difuza 62,600, din care 34,900 erau vandute la chioscuri si 27,700 aproape gratuit [la abonati] iar returul era 30%
adica dupa un cincinal situatia arata asa, motiv pentru care iann spera ca, macar peste 20 de ani, sa ia un premiu pe sectiune la roblogfest, tanarul jurnalist al anului sau macar un contract care sa il duca in noua zeelanda alaturi de alti moguli, adica minus 40% tiraj tiparit, minus 67% tiraj vandut.

ca sa nu incheiem subit sa zicem asa ca in 2008 estimam aceleasi vanzari ca si in 2007 la tarabe adica la 35,000 exemplare vandute si daca la un pret de 6.9 [saptamanal plus top] din care saptamanalul costa de obicei 1.9 reiese ca topul face 5.0 iar la 35,000 copii [estimat vandute] ar veni un estimat de incasari de 87,500 ron deci 23,650 euro [am pus un euro la 3.7]. din acesti bani se mai duc in medie 30% la firmele de distributie si ar mai iesi incasat 16,500 euro [bani provenind din circulatie fara sa avem in vedere veniturile din advertising si fara cheltuielile de productie, cel putin 30%].

iar daca la FJSC exista la master “Managementul institutiilor mass-media” sper ca asta sa fie studiu de caz.

Advertisements

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: