[media_details]

September 2, 2008

de ce doncafe si nu elite

Filed under: branding,products,romania,ww — iann @ 1:33 pm

parerile despre transformarea elite in doncafe sunt impartite, cele mai multe arata faptul ca repozitionarea ar putea fi o greseala si ca poate ucide rapid un brand, lider de piata [Elite]. eram pe pasul de a ma alatura acestui cor insa cred ca discutia e mai nuantata iar doncafe este provocarea celor de la strauss pentru a trece la nivelul urmator, in epoca globalizarii. nu sunt specialist in acesta zona insa am pus mai jos cateva date, gasite usor la un serch pe google. la fel decizia de rebranding nu cred ca apartine in totalitate filialei romane ci celor din Israel iar daca campania de comunicare pregatita pe parcursul a 2 ani va avea sau nu efectul dorit ramane sa o decida consumatorul si cifrele de vanzare. daca rebrandingurile au succes in telecom de ce nu ar avea si in cafea?

– grupul strauss este o companie cu 70 de ani de activitate, cu sediul central in Israel si listata la bursa de valori de la Tel Aviv.
– este a doua companie din Israel pe segmentul food [cred ca dupa tnuva], a 7-a companie care activeaza pe segmentul de cafea, lider de vanzari [roast and ground coffee] in Europa Centrala si de Est precum si a doua companie [tot cafea] in Brazilia
– in 2004 operatiunile celor doua unituri mari
Strauss – pe zona de food [lapte, derivate lapte, dulciuri, etc]
Elite – pe zona de cafea
au fost comasate initial sunt denumirea de Strauss Elite iar din 2007 grupul functioneaza doar ca Strauss, fapt care a dus si in Romania la schimbarea denumirii companiei din Elite in Strauss.
– Strauss a achizitionat operatiunile si brandurile companiei italiene don cafe [don si princ] in zona balcanilor iar doncafe este lider de piata in Serbia, elite devine doncafe si in Romania si banuiesc ca urmatorul pas va fi in Polonia.
– performantele financiare ale strauss arata ca veniturile grupului cresc spre jumatate [operatiuni in tara mama vs in exterior] asa ca doncafe este provocarea lor pentru a trece la nivelul urmator.

Advertisements

6 Comments »

  1. Daca lansau DOAR un brand premium, eram de acord. Dar asa… Ma rog, am scris prea mult pe tema asta, nu mai reiau. Dar am vazut un comentariu la Iulian Toma, si desi mi se intampla extrem de rar sa ii imparatasesc vreo opinie, de data asta ii dau dreptate. La telecom, clientii sunt CAPTIVI, ai baza de abonamente si cartele, si doar schimbi brand-ul. La cafea, se duce gospodina in supermarket si casca ochii la poarta noua.

    Comment by Alexandru Raducanu — September 4, 2008 @ 1:52 pm | Reply

  2. @ Alexandru Raducanu, nu sunt de acord, nu cred ca gospodina cumpara elite pentru titlu sau culoarea ambalajului, ci pentru pret. O va gasi la acelasi pret, o va cumpara. Nu mai acuzati gospodinele de lipsa de imaginatie sau de deschidere la nou ca nu e chiar asa. Sorry ca am simplificat atat de mult, dar am urmat exemplul de mai sus. Oricum, multumesc pentru informatiile cu privire la cu ce se mananca elite.

    Comment by Neagrigore — September 5, 2008 @ 12:30 pm | Reply

  3. dupa cum se poate observa, in magazine exista promoteri ,care au misiunea de a informa clientul despre schimbare.
    ambalajele sunt mult mai atragatoare,iar transformarea elite->doncafe, nu afecteaza. Consumatorul cauta de obicei cafeaua Elita sau Selected, asa ca nu ii este greu sa isi cumpere in continuare cafeaua preferata

    Comment by Andreea — September 21, 2008 @ 5:31 pm | Reply

  4. Ehehee dac`ati sti voi de cand asteptam schimbarea asta ,DONCAFE e din alta clasa nu mai e cafeaua simpla dar buna, e cafeaua “cu suflet” :)), si acum, putem spune ca este “elita”,si cu ea se vor compara toate celelate gusturi de cafea , credeti-ma pe cuvant stiu ce vorbesc.

    Comment by viorelsisu75 — October 18, 2008 @ 3:49 pm | Reply

  5. stati mai oameni buni linistiti, elita nu a disparut, asa cititm in presa, uitati-va mai atent in superamarketuri sau mag de proximitate, ne-au pacalit un pic nu?, au lansat un brand pe segmentul prememium atat, in rest elite e tot elite

    Comment by catalinar — December 12, 2008 @ 6:55 pm | Reply

  6. Probabil ca marca Elite a vrut sa mai schimbe ceva, in special la nume, dar si la calitate.Toate acestea duc spre un succes si mai mare, insa aici au riscat, totusi, pentru ca deja s-a ajuns la nivel global.O singura greseala poate strica toata imaginea firmei.Personal, eu chiar beau cafea Elite, insa daca s-a schimbat numele in Don Cafe, nu e o tragedie, insa gustul parca m-i se pare si mai bun, nu stiu de ce.Indiferent ce spun altii, eu cred ca numele spune totul, chiar daca s-a schimbat in altceva, dar pana si acest nou nume suna altfel.Bravo lor, celor care fabrica cafea.Pune lumea in miscare ca sa nu mai fie adormita.:)

    Comment by cristi684 — March 6, 2009 @ 10:46 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: