[media_details]

August 5, 2008

in publishing e ca la bursa

Filed under: cotidiane nationale,readearship,research,romania — iann @ 12:58 pm

privind ultimele date de audienta ale publicatiilor cotidiane si periodice ai aceeasi senzatie ca si cum ai urmari tabloul companiilor listate la bursa de valori. in cazul cotidianelor nationale, desi indicele de referinta este pe plus datorita intrarii in sondaje a 2 titluri dinamice din zona tabloida [Cancan si Click] cele mai multe titluri inchid pe rosu [adica cu pierderi, rezonabile sau previzibile in procente insa oarecum ingrijoratoare in mii de cititori] iar daca urmaresti evolutia audientelor din ultimii 2 ani [de la valul 19] trendul este descrescator insa avand in vedere numarul de cititori pe copie in comparatie cu al titlurilor editate in alte state, o corectie era previzibila.

– podiumul ramane neschimbat, Libertatea nu se resimte desi pe segmentul sau au intrat 2 concurenti agresivi semn ca publicul tabloid este fidel insa in crestere. Jurnalul si Evenimentul scaderi apropiate in numar de cititori desi primul titlu a avut o multime de actiuni de marketing bine comunicate.
– Cancan intra mai bine decat Click in audiente desi ultimul sta usor mai bine la tirajul vandut, posibile explicatii datorandu-se unui investitii green-field in cazul cancan si a unei campanii de lansare bine executate in timp ce Click a fost o preluare de titlu deja existent si pastreaza o remanenta pe rebranding [adica transformarea din Averea]
– Cotidianul este la a 5-a crestere [fata de valul 19] fiind singurul titlul din zona qulity pe plus evident datorita inserturilor dar si a campaniilor de comunicare depasind Gandul si Ziarul Financiar si apropiindu-se de Romania Libera care e si ea la a 5-a scadere consecutiva.
– Ziua se duce constant la vale pierzand jumatate din audienta pe care o avea in urma cu 1-2 ani in timp ce Ziarul a fost delistat, probabil cerand protectie in caz de faliment.

– pe zona de saptamanal, audientele sunt inca dominate de suplimentele cotidianelor [de weekend, ghid tv, de duminica, etc] insa pe segmentul feminin intra foarte bine si Felicia [Intact] cu 218,000 cititori destul de aproape de Femeia de azi [Sanoma], titlu cu audienta in crestere dar care desi e lider de tiraj pe segmentul mass-market inca se resimte dupa schimbari succesive de nume [Bine pentru tine] in timp ce Libertatea pentru femei isi pierde o mica parte din cititoare.
– tot pe frecventa saptamanala dar la categoria business, Saptamana Financiara urca [cu 3,000 de cititori] iar Capital scade [cu 25,000 cititori, al 4-lea val de scadere] .

– Spy pe bilunare de barfe intra cu 60,000 cititori departe de Ciao [372,000 cititori]
– la lunare pe special interest intra si Geo cu 35,000, la un sfert fata de Descopera [91,000/Publimedia] si la o zecime din National Geographic [259,000/ Sanoma]
– pe segmentul auto intra si Top Gear poate nedreptatita la audienta fata de situatia in vanzari unde cred ca e lider de piata [in concurenta cu Auto Motor si Sport, AutoExpert si Promotor [Publimedia]. A mai facut o incercare si Quattorutte insa s-a retras.
sursa datelor: BRAT/ SNA Focus val 24, perioada de masurare 23 Aprilie 2007 – 13 Aprilie 2008.

Advertisements

2 Comments »

  1. vreau sa fac si eu un comentariu daca nu te superi:

    privitor la saptamanalele financiare. Era si normal sa creasca Sfin, asta si datorita campaniei agresiva pe sticla INTACT-ului, iar Capital a scazut ( cam mult 25.000 )din cauza continutului revistei. Cand citesti saptamanalul de la Ringier, ai senzatia ca fiecare articol este unul publicitar.
    Multumesc frumos

    Comment by Petrisor Socol — August 5, 2008 @ 1:10 pm | Reply

  2. Normal ca mai toate cotidienele centrale, ma refer la cele generaliste, sunt in cadere libera. Daca vrei presa cu adevarat quality, asa cum se promoveaza cotidienele generaliste, si nu te pasioneaza sau nu esti direct in business, pur si simplu nu ai ce citi. Cotidienele asa-zis de opinie se exclud din start, mai ales daca “opiniile lor” nu coincid cu ale tale, iar restul sunt pur si simplu prea tabloidizate. De fapt, tabloidizarea va omori presa generalista. Jurnalul, Adevarul, Cotidianul, Gandul, Romania Libera, Evenimentul Zilei? Sunt la fel de aprige la a prelua pe prima pagina subiecte de tabloid ca si rudele “sarace” Libertatea, Click, Can Can. Asadar, ce sa citesti? Renunti pur si simplu.
    PS: nu cred ca internetul e “vinovat” pentru mai mult de 40%-50% din scaderile printului.

    Comment by Mihai Bobocea — August 6, 2008 @ 9:30 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: