[media_details]

May 28, 2008

worker in biz

Filed under: media,personal,romania,web — iann @ 2:16 pm

colegii de la revista Biz [aparitie bilunara, publisher: Business Media Group] au facut un material despre tendintele pe zona de media digitala care a aparut sub titlul “ Presa online bate ziarul clasic” [numarul 161/ 19 mai-2 iunie]. mi-au pus si mie cateva intrebari si le-am trimis cateva opinii de muncitor semi-calificat. ce a iesit gasiti aici, intrebarile si raspunsurile mai jos.

1. Cum a evoluat media digitala (ma refer aici la ziare si reviste, radio si televiziuni, care au dezvoltat si un continut online mai bogat decit editiile print; uneori au exclusivitati numai online)  in ultimii 3 ani?
2. Care sunt principalele directii urmarite in media digitala astazi?
3. Contentul poate fi personalizat. Ce rezultate are acest lucru asupra traficului de utilizatori / cititori?
4. Cum este perceputa media exclusiv digitala? Au “greutate” stirile difuzate in acest mediu?
5. Cine este publicul tinta al media digitale? (de ex. Top manageri care nu au timp, sau oameni ft specializati – analisti financiari, etc)
6. Care sunt veniturile care pot fi atrase de media online? Ce tipuri de reclama (ca si jucatori)
7. Care sunt tendintele pe piata din Romania?

Confruntate pe de o parte cu scaderile de tiraje si audiente [pe zona de print] dar si cu ascensiunea publisherilor exclusiv online corelat cu numarul crescand al persoanelor care au acces la internet si care isi petrec o buna parte din timp pe web companiile de media au inceput sa gandeasca nu doar single-media [print, radio, tv] ci multimedia [web, mobile, etc]. Daca in urma cu 3-4 ani in editiile electronice era varsat continutul copy/paste din editia tiparita acum redactiile cotidianelor nationale, ale radiourilor si inclusiv televiziunilor [nu doar cele de stiri] merg pe doua directii in care redactiile online care sunt conduse de cele mai multe ori de un editor dedicat incep sa creasca atat ca numar de oameni care lucreaza pentru ele dar si ca importanta in business, deci ca investitii in tehnologie dar si in oameni.

Cel putin in ultimul an mai toate cotidianele nationale [Jurnalul, Evenimentul Zilei, Romania Libera, Gandul, Cotidianul] si ziarele de sport [Gazeta Sporturilor, ProSport] si-au refacut la nivel de grafica si functionalitate site-urile si unde stirile apar in primul rand pe web si abia apoi in editia tiparita de a doua zi. La fel si posturile de radio [Europa, Kiss, Profm etc] dupa cum si televiziunile unde departamentele de internet incep sa functioneze ca si Business Unit-uri distincte. La fel, cea mai importanta agentie de stire Mediafax si-a lansat o versiune „consumer” unde pune la dispozitia internautilor o buna parte din fluxul sau zilnic de stiri.

Pe langa continutul consistent care se varsa pe editiile web: pe langa text, si foto [galerii] si video intervin si alte tool-uri utile pentru comunicare: introducerea rrs-ului fie pentru fluxul general de informatie dar si customizat pe sectiuni, la fel emailuri zilnice sau alerte precum si versiuni simplificate pentru accesul de pe telefoanele mobile. Investitiile apartin nu doar companiilor de media traditionale cat ci celor exclusiv online si aici as pomeni hotnews.ro, internetcorp [9am, wall-street.ro], bazar publishing [dailybusiness.ro], ziare.com etc. Lor li se adauga versiuni scurte cu headine-uri pentru twitter dar si bloguri ale jurnalistilor sau contributorilor [cele mai cunoscute find cele de gsp, hotnews si cotidianul]

Directia principala este livrarea unui content de calitate dar si consistent ca flux de materiale indiferent de publicul tinta urmarit [fie ca este vorba de subiecte tabloide, de sport sau de business etc]  precum si cresterea unor site-uri de nisa, indiferent ca este vorba de cele de joburi, hobby-uri sau comunitati profesionale.

Faptul ca contentul este personalizat pe zone de interes este in primul rand un beneficiu pentru consumatorul de media care are acces instant la ceea ce il intereseaza fara sa piarda timp browsand prin mai multe pagini si in acelasi timp un feedback in timp real pentru cel care a livrat materialul: a fost sau nu a fost de interes in functie de numarul de accesari inregistrate.
Proiectele media exclusiv online cresc ca si numar dar si in consistenta editoriala de la an la an cat si ca business-uri [de la caz la caz venituri de la cateva zeci de mii de euro la sute de mii de euro pe an] si exista exemple in care concureaza cu branduri ale mediei clasice, chiar daca initial au plecat la drum ca si agregatori de stiri si nu cu content propriu. Conteaza cine reuseste sa livreze in timp real si intr-un limbaj accesibil.  La fel media online are capacitatea de crea si de a pune in valoare stiri cu valoare de exclusivitate [chiar provenite de la useri], care ulterior sunt  preluate de celelate media.

Veniturile pot varia de la mii, zeci de mii, sute de mii de euro in functie de importanta publisherului, performanta site-urilor la nivel utilizatori unici si numar de afisari dar si de structura socio-demografica a utilizatorilor. Fie ca este vorba de display advertising [bannere] sau de search advertising, categoriile de advertiseri sunt similare cu cele din media clasica [telecom, financiar, auto, fmcg, it&c] . diferenta consta in faptul ca pretul mai mic in cazul unei campanii online atrage venituri suplimentare din partea firmelor mici si medii care nu si-ar permite o campanie pe print sau tv.

 

Advertisements

1 Comment »

  1. Aceste firme mai mici care nu si-ar permite o campanie pe print sau TV vor ataca din ce in ce mai mult pe online. Va fi aplicat tot mai mult Guerrilla Marketingul 🙂 .

    Limbajul accesibil va conta din ce in ce mai mult in succesul pe online.

    Comment by Ovidiu Miron — May 29, 2008 @ 6:26 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: