[media_details]

May 5, 2008

aveti niste informatii. sunt interesante? devin si mai cunoscute

Filed under: public relations,research,romania,web — iann @ 11:59 pm
Tags:

din ce in ce mai multi oameni din industria de comunicare [in particular cei care activeaza in domeniul relatiilor publice] sunt interesati de bloguri. cei mai multi sunt cititori pasivi, altii incearca sa intre in discutie iar putini se avanta la randul lor in efortul de a intretine unul [propriu sau de companie]. nici cei care au un blog nu sunt o masa uniforma si nici nu pot fi alesne categorisiti, dupa modelul presei traditionale.

reducand blogul este o aplicatie simpla de text [un editor, la fel cum este notepad sau word] care iti permite sa inserezi si foto si video, pe langa linkuri, doar ca in loc sa il salvezi pe desktop-ul calculatorului propriu  documentul tastat apare direct pe web cu ajutorul platformei wordpress sau blogspot [evident mai sunt si altele] si unde un cont se poate face la fel de usor ca si cel de la yahoo [mail, mess] sau google. in jurul oamenilor care scriu [posteaza] cu o anumita frecventa si pe teme la latitudinea autorilor se coaguleaza in timp o comunitate [de persoane cu pareri similare sau din contra] care isi dau sau nu cu parerea.

dupa asta blogurile si respectiv autorii lor devin niste voci sau niste canale de comunicare de care companiile, brandurile, agentiile incep sa fie interesate. putine din ele cu publicitate platita, altele cu comunicate iar unele care isi ofera produsele spre testare. daca lucrati intr-o companie si vreti sa incercati si aceasta modalitate de comunicare o sa spuneti ca nu e exista date suficienta despre aceasta media. initiative mai noi sau mai vechi vin sa aduca lumina si aici. ultimul exemplu il reprezinta Blog Marketing Survey, realizat prin eforturile lui Cristian Manafu si Mircea Scarlatescu [fyb].

441 de raspunsuri la 15 intrebari dintr-o blogosfera nu chiar atat de numeroasa [15,000 de bloguri estimat] in care sunt sunt sondate reactiile si asteptarile oamenilor cate intretin un blog [fie ca urmaresc monetizarea lui, faima, prieteni sau doar sa isi impartaseasca gandurile]. este un prim efort [evident nu unul exhaustiv] care in timp sunt convins ca va fi imbunatatit. m-as opri la a doua parte a lui cel legat de pr [zona de advertising a fost deja acoperita de zoso]

un sfert din cei care au dat bife primesc saptamanal comunicate de presa in timp ce aproape jumatate nu. doua treimi doresc sa primeasca materiale informative in timp ce ultima treime nu iar mai mult de jumatate vor sa le primeasca chiar daca nu scriu in mod curent pe domeniul respectiv. Internet, media/marketing/pr, telecom si media reprezinta domeniul de interes a mai mult de jumatate din participantii la studiu la care se mai adauga si zona de divertisment/concerte/evenimente si desi multi vor sa primeasca masini in drive test interesul nu e atat de mare pentru zona auto sau cea financiar-bancara.

evident ca si in blogosfera sunt personalitati, particularitati, individualitati si poate orgolii insa asa cum media traditionala traieste in buna parte din pr  la fel se poate intampla si in cazul blogurilor. in pagina cu cateva randuri despre mine scrie ca sunt dispus sa primesc comunicate si la randul meu am publicat [free of charge] cateva lucruri despre chestiile care mi s-au parut interesante [un ultim exemplu il reprezinta smailo/ gps] insa numarul celor sosite nu e atat de impovarator. acum poate ca e mai[l] multa lumina si comunicatorii au mai mult curaj.

 

Advertisements

2 Comments »

  1. Salutare, firma pe care o reprezint se numeste FitYourBusiness Romania (www.fyb.ro) deci FYB, nu FYT.
    In rest numai de bine, spor la munca 🙂

    Comment by Mircea Scarlatescu — May 6, 2008 @ 6:49 am | Reply

  2. @scuze, indreptat.

    Comment by iann — May 6, 2008 @ 9:05 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: