[media_details]

March 13, 2008

vremea lustratiei a trecut

Filed under: publishing,romania,tv — iann @ 2:34 pm

ce zi si 13 asta. anul acesta, Biroul de Audit al Tirajelor implineste 10 ani de la infiintare iar peste exact doua saptamani este programat si balul aniversar. existenta acestui organism profesional tripartit [publisheri de presa scrisa dar si online, regii si agentii de media si clienti] a facut mult bine industriei de publishing [mai mult pe baza experientei din print poate sa o ajute si pe cea online] si a ajutat la transparenta datelor, firesc pentru o industrie matura.

insa extinderea activitatilor acestui organism [care numara acum trei departamente: audit de tiraj, studiul de audienta si internet] a dus la transformarea lui intr-o corporatie si implicit la birocratizarea lui. cel mai adesea raportarile se fac din punct de vedere contabil, cati membrii noi au aderat, cati si-au platit cotizatiile, cine ar fi indisciplinatii iar discutiile se poarta adeseori mai mult in jurul regulamentelor si modificarilor de statut si mai putin pe problemele care sunt ridicate de dinamica pietei.

iata ca dupa 10 ani desi exista la dispozitie un sistem electronic de raportare a cifrelor de tiraj si vanzari ele ajung publice [pe site-ul brat] si la o luna dupa termenul fixat [2 luni de la terminarea trimestrului, in cazul asta martie sau aprilie pentru cifrele de pe trimestrul 4 al lui 2007], studiul de audienta reflecta inegal performantele titlurilor noi lansate sau care au performat rapid iar jumatate [estimativ] din publicatiile inscrise la auditare au campurile goale. nu cumpar industria noastra cu cea din europa occidentala ci cu cea vecinilor unguri, cehi sau polonezi unde datele sunt facute publice mult mai rapid.

deci implinirea celor 10 ani ar putea fi inceputul si unei reformari benefice. nu cred ca problema ridicata de tolo se va transforma intr-un nou scandal ci ca daca “traditional media send messages, blogs start conversations” mi se pare firesc ca daca avem la dispozitie si spatiul in care se poate discuta din timp nu vad de ce s-ar mai pierde in sedinte maraton de consiliu. oricum cred ca si autorul manifestului e constient ca BRAT in aceasta poveste nu poate face decat sa ia nota de o situatie de fapt fara a putea face coercitii ci poate cel mult recomandari.

o alta problema diferita de cea de mai sus o reprezinta inovatia. nu cred ca vre-o companie, produs sau agentie poate detine monopolul ei ci ca cine se misca mai cu talent castiga pe termen lung. daca unii se pozitioneaza ca followeri dupa ce au fost mult timp trensetteri poate ca nu isi gasesc cuvintele si folosesc ce au la indemana. acum nu va intra in goana dupa ghosturi si industria de publishing. oricum feedback is fifty 🙂

Advertisements

2 Comments »

  1. As vrea sa stiu si eu care sunt publicatiile cu campuri goale in SNA. Si as mai vrea sa stiu la ce ora ai scris articolul 🙂 “nu cred ca vre-o companie, produs […]”

    Comment by Vlad — March 16, 2008 @ 3:43 am | Reply

  2. @vlad: daca citesti cu atentie am scris ca jumatate [estimativ] din publicatiile inscrise la auditare au campurile goale. nu stiu daca mai trebuia completat dar cand vorbim de auditare cred ca toata lumea intelege auditul de tiraj. si campurile goale se vad pe brat.ro la cifre de difuzare.

    Comment by iann — March 16, 2008 @ 9:12 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: