[media_details]

January 16, 2008

referintele raman de cancan

Filed under: cotidiane nationale,romania — iann @ 5:42 pm

lansat pe 16 aprilie, cancan are disponibile si primele date de vanzari [trimestrul 2, lunile aprilie-iunie], poate cele mai asteptate pe piata cotidianelor. cancan intra cu o medie de 40,000 copii vandute pe editie, depasind tabloide mai vechi [ziarul // in cadere libera// si 7 plus] dar si quality-urile gandul, adevarul, cotidianul si ziua si este in imediata apropiere de click care in perioada similara a avut o promotie [clickmania] spre deosebire de cancan care a rulat campania de imagine. cancan nu a avut anul asta nici o promotie in toamna preferand sa mearga pe spoturi de promo editorial, difuzate pe pro tv, otv si b 1 tv.

vanzari: aprilie: 41.310/ mai: 40.012/ iunie: 40.096
tiraj: aprilie:  94.518/ mai: 80.938 / iunie: 72.492

ca sa putem face si o comparatie am trecut si datele pe aceeasi perioada de la click [fosta averea, preluata de Adevarul Holding de la Radu Budeanu, si relansat in martie 2007]

vanzari: aprilie: 65.935/ mai: 73.776/ iunie: 47.427
tiraj: aprilie:  86.734/ mai: 105.565 / iunie: 91.700

ca sa va faceti o idee despre evolutia celor doua aveti doua materiale la dispozitie:
cancan cancan, dar e pe bani? si click pe vanzari

pe acelasi subiect puteti citi:
un quality si restul [2]

3 Comments »

  1. Adevarul este ca piata avea nevoie de un tabloid adevarat, dupa ce Libertatea s-a transformat in ziarul poporului. Cine nu are placerea bolnava de a citi exclusivitati semistupide despre cum si-au parcat vedetele masinile?
    Echipa editoriala de la CanCan face o treaba buna si asta se vede prin credibilitatea castigata extrem de repede din partea cititorilor. Sa nu uitam ca The Sun este in continuare un succes si are o voce foarte puternica. Nici Libertatea nu a ajuns la acest nivel, poate o va face CanCan. Eu pariez pe ei.

    Comment by Radu — January 16, 2008 @ 5:54 pm | Reply

  2. @radu: partial de acord. comparatia cu sun cred ca e putin fortata [3 milioane de copii vandute] insa se poate invata prin lectura intensa [sun, mirror, star] abordarea de tip tabloid. cum si acolo e dualitatea sun-mirror asa e posibila si la noi cea de libertatea, click sau cancan. nici nu avem atatea vedete de dezbracat ca si britanicii. insa cred ca si tabloidele noastre pot invata de la cele londoneze prin dexteritatea de a aborda subiectele si a le imbraca in straie de poveste. click a marsat si pe 32 de pagini sa vedem daca sunt si oameni care sa gaseasca povesti si sa le abordeze ca atare [elodii sunt multe pe aici] pe langa traditionalii nuri de pe prima pagina.

    Comment by iann — January 16, 2008 @ 9:05 pm | Reply

  3. Mai peste tot in Europa exista cate 1-2…ziare de scandal si cu promovare de consumism de presa de duzina (de la sex la intrigi si smecherii…, multe falsuri grosolane, doar sa castige audienta). Dar, la noi, s-a ajuns la o degradare de cea mai joasa speta ! Libertatea e pe locul 1 la vanzari, 225.000 exemplare in medie, la mare distanta de locul 2. Si atunci, ce sa mai discutam de “rolul presei”, decenta si civilizatie in presa si intre ziaristi?!

    …Cu 4-5 poze cu femei goale, Libertatea, iata si cu sexul de mascul pus in pagina (la propriu, ca imagine)…apropo: pe cand si sexul de femeie aratat ca-n revistele porno?…, cu stiri de balamuc si preponderent senzationale, pai…, asta e reteta! Asa se face “banu’…”, pe prostia si ridiculitatea romanilor, asa se formeaza un “cult” de prost gust etc…Dar, daca “tine” si “iese banu’…”, ce mai conteaza?

    [paragraf sters de proprietarul blogului]

    Click-ul sper sa nu cada si el in patima derizoriului si sa caute cu orice “pret” sa vanda. Idem si pentru CanCan. Tabloidele sunt si ele necesare, sunt oriunde…, deci si la noi au loc, chiar foarte caldut pares-se (daca ne luam dupa incasari si..gusturile romanilor in materie de consumism de presa).

    Comment by BABILONUL IMOBILIAR — January 18, 2008 @ 2:02 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: