[media_details]

January 14, 2008

un gand si fara popescu

Filed under: professionals,publishing,romania — iann @ 9:58 am

e mult de discutat pe tema asta asa ca o luam incet. demisie din calitatea de director editorial Gandul, sa vedem cea de presedinte al consiliului de administratie [Crucisatorul]. esecul le este imputabil deopotriva celor doi insa finantarea venea exclusiv de la unul iar marja de profit inregistrata de business-ul de televiziune era firesc sa fie solicitata proportional si la cel de presa scrisa. pe de alta parte, Gandul nu a beneficiat de promovarea aflata in apanajul trustului [mai ales pe tv] si in afara de relansarea de anul trecut nu imi aduc aminte de nici o campanie, in afara de cateva de atitudine. La fel, mpg controla mai multe departamente cheie [marketing, distributie, advertising, financiar] iar de la preluare s-au rulat deja trei directori pro la crucisatorul. nu inteleg de ce parametrii de performanta: tiraj, abonamente si vanzare cu bucata, audienta generala, audienta pe net ar fi responsabilitatea exclusiva a directorului editorial in conditiile de mai sus incat sa duca la o demisie iar parametrii [probabil +50% ca de obicei] erau posibili in conditiile in care caderile de pe acelasi segment [evz, romania libera, adevarul ziua] se datoreaza tocmai incapacitatii de a oferi valoare adaugata. si nu in ultimul rand asa cum elvetianul nu are succes in sport, tot asa sarbul nu are in zona de cotidian generalist [vezi informatia de pranz]
pe acelasi subiect: tolo, iulian comanescu, vlad petreanu, theo manolache

Advertisements

9 Comments »

  1. Imi aduc aminte ca din aceleasi motive dl Cristian Tudor Popescu a demisionat de la ziarul Adevarul. Oare de ce a dorit sa lanseze un ziar pe cont propriu ?

    Comment by Raluca Zamfir — January 14, 2008 @ 12:16 pm | Reply

  2. @motivul este similar, contextul diferit. adevarul e pe undeva pe la mijloc, dincolo de declaratii.

    Comment by iann — January 14, 2008 @ 12:20 pm | Reply

  3. echilibrul e greu de gasit, dar se poate gasi. Vorbesc despre echilibrul intre dorinta legitima a actionarilor (profit) si pornirea responsabililor unui ziar (editorial&business).
    Chiar se poate si exista exemple in care nici calitatea nu a scazut, nici proiectele publicatiilor nu au fost “dezbracate” complet sau partial.
    Discutia este, intr-adevar, lunga… Cine si de ce nu performeaza?! Lucrurile fiind interdependente, fiecare poate spune ca nu a primit suficient de la celalalt astfel incat sa-si fructifice potentialul…
    Iann, adevarul este chiar la mijloc sau undeva pe-acolo. Il cunosc foarte putini oameni si nu ni-l vor comunica noua nici macar in cazul unor interviuri hyper-sincere… Tu ai face-o? nu putem decat sa dezbatem acum, sa incercam sa aflam ce se poate. Urmeaza ca in viitor sa intelegem sensurile ascunse ale acestor fapte de viata… 🙂
    Rabdare si tutun!

    Comment by Tudosiei — January 14, 2008 @ 12:48 pm | Reply

  4. da, iata niste observatii in alt registru decat cel in care zdrangane toata presa de astazi.
    cu niste mici observatii: orice actiune de marketing/pr si celelalte trebuie sa aiba garantia unei strategii editoriale precise si in pas cu miscarile din piata, la care un ziar, fie el si quality, trebuie sa se adapteze din mers. or ziarul Gandul e poate cel mai imobil (alaturi de rl) si mai anost ziar din piata. si asta pentru ca el a fost captiv atatia ani de zile (din perioada adevarul) in obsesiile echipei de conducere. odata sparta aceasta echipa, ziarul mai avea o sansa: ramanerea lui ctp alaturi de o noua echipa de conducere a redactiei. ar fi (fost) oare posibil? greu de spus; oricum, problema este ca acolo orice publisher isi va gasi cu greu un interlocutor in interiorul redactiei.

    Comment by pymm — January 14, 2008 @ 1:34 pm | Reply

  5. @pymm: ai dreptate intr-un fel (cu imobilitatea), dar trebuie sa faci niste precizari la “in pas cu miscarile din piata”, ca sa nu risti sa se inteleaga ce nu trebuie. Eu stiu ce vrei tu sa zici, si trebuie sa iti dau dreptate. Mai mult chiar, tocmai ziarele quality trebuie sa fie cele care “imping” piata. ele seteaza directiile. nu? ca de aia sunt ziare care conteaza.

    Comment by Tudosiei — January 14, 2008 @ 2:14 pm | Reply

  6. Sarbu i`a cerut lui CTP tiraj de 500.000 de exemplare, sau cel putin asa sustinea CTP in sedinta de azi cu angajatii Gandului. Eu unul ma indoiesc ca asa stau lucrurile. Si ma mai indoiesc si de o alta afirmatie a lui CTP, cum ca regresul tirajului Gandului i se datoreaza lui Sarbu. Ca el a vandut gandul cu 300.000 euro pierdere, in vreme ce managementul Sarbului l`a adus la milioane de euro pierdere neta. In locul lui CTP, sunt vehiculate doua nume. Mandrutza si Cartianu.

    Comment by hymerion — January 15, 2008 @ 12:51 am | Reply

  7. Gandul in curtea Publimedia este un experiment interesant. Imi pare rau ca a ajuns cu oistea in gard. N-as vrea sa fiu in papucii lui CTP. “Gandul” e totusi “copilul” lui. Cred ca trebuie sa fie o amarala destul de mare dupa ce ti se intampla asa ceva. Pe de alta parte, Adrian Sarbu nu a sustinut Gandul cu mai nimic. Gandul a sustinut alte produse ale trustului (inclusiv pe content), dar viceversa nu am vazut-o. Spre diferenta a se vedea cat sustine Intact produsele Jurnalul National si Gazeta Sporturilor. Dar GRP/ii “e scumpi” si mai bine sa luam bani decat sa sustinem ziarul, ca nu au loc reclamele pe bani in grila… Insa, aviz amatorilor, produsele de print din trustul Publimedia incep sa aiba reactii interesante din piata. Am intalnit mai multe persoane care mi-au declarat ca refuza sa mai dea interviuri in ZF, pe motiv ca in ultimul timp iau multi juniori si publica bazaconii (cifre incorecte, etc, care pentru companii cotate la burse inseamna probleme mari!). Or, daca o ia la vale si ZF-ul, nu e deloc de bine…

    Comment by Alexandru Raducanu — January 15, 2008 @ 1:55 am | Reply

  8. Iann, CTP nu era presedintele CA. Nici nu avea cum, cata vreme Publimedia detinea controlul. Forma agreeata de sarbu a fost cea a unui CA format din 3 oameni. In prima faza era Mihnea vasiliu, Dragos Stanca si CTP. Dupa plecarea celor doi, au fost inlocuiti. Doi, daca ai vedea ce strategii compuneau cei din ograda proprie a gandului, ai rade cu spume. [edited] Una peste alta, daca lasau strategia pe mana celor desemnati de ctp, chiar cadeau cu totul.

    Comment by hymerion — January 15, 2008 @ 10:27 am | Reply

  9. @hynerion: eu unul nu cred ca sarbu i-ar fi putut cere 500.000 de exemplare tiraj. pe bune. nu-l cunosc, dar sarbu nu are cum sa fie decat un om realist (in cea mai mare parte a timpului). iar tirajul asta nu-l putea cere decat… hai sa zicem ca ar fi ca si cum i-ai zice unui angajat ca daca nu-ti inscriprioneaza luna cu sigla ta il dai afara… Pe bune acum, stim cu totii cum sta piata asta. n-avea cum sa ii ceara cifra asta.

    Comment by Tudosiei — January 15, 2008 @ 4:16 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: