[media_details]

October 25, 2007

pr-ul dincolo de vanatai si amenzi

Filed under: public relations,romania,tv — iann @ 2:13 pm

din schimbul de replici si palme de la TVR intre un reporter si un editor cred ca am scapat din vedere un amanunt profesional. daca detaliile sunt corecte atunci iasca ce a provocat vapaia este mentionarea numelui unei companii intr-o stire TV.

“Marius Zamfir a observat ca Radu Gafta i-a taiat un cuvant din materialul despre cel mai inalt brad de Craciun din Europa. „Am scris ca acesta este un cadou oferit Primariei Capitalei de banca portugheza Millenium Bank. Gafta a taiat ultima parte a propozitiei. I-am atras atentia ca simpla pomenire a numelui bancii nu constituie reclama …. Disputa verbala a degenerat in momentul in care mi-a spus ca reactia mea dovedeste ca are dreptate si ca sunt un spagar” – text editat/ sursa Evenimentul Zilei

bradul care va fi amplasat in piata Unirii ca si intreaga actiune este platita din banii unei bancii. Millenium Bank. bradul nu apare acolo de nicaieri si nu mi se pare firesc ca daca scrii de el sa nu scrii si de cel care plateste aceasta actiune. cum la fel nu cred ca banca sau agentia sa de PR s-a gandit sa ofere bani jurnalistilor. nu stiu care sunt reglementarile CNA in asemenea situatii insa comunicatele/amenzile citite pe posturile TV imi spun ca presiunea pe umerile reporterilor e mare. cum la fel nu mi se pare ok ca postul TV sa difuzeze stirea fara sa mentioneze numele organizatorului insa sa accepte advertising pentru un testimonial.

4 Comments »

  1. acelasi punct de vedere l-am sustinut si eu.CNA are decizia 254/2004 (o gasesti pe just.ro, la linkul de acte legislative). Cred ca articolul 6 e cel care interzice sa dai nume de companii pe post. O tampenie cat casa poporului, dar cna ne-a obisnuit cu asta.

    Comment by trustman — October 25, 2007 @ 11:28 pm | Reply

  2. cu asta m-am confruntat la fiecare revista la care am scris. Pana acum doi ani, era mai relativ si tinea de politica editoriala a revistei/ziarului. dar acum e nasol si ciudat. oricum se afla ce firma a facut un lucru si e ciudat ca tocmai tu ca ziarist, care se presupune ca ai datoria sa il infomezi nu ii oferi toate detaliile.

    Comment by roxxxybel — October 26, 2007 @ 12:19 pm | Reply

  3. “(…)reactia mea dovedeste ca are dreptate si ca sunt un spagar (…)”. Disputa asta are un trecut, e clar, insa e o tampenie sa acuzi fara sa ai vreo proba, intr-o astfel de situatie. una peste alta, PR-ul a fost asigurat peste asteptari 🙂

    Comment by calincosmaciuc — October 26, 2007 @ 10:35 pm | Reply

  4. Bradul in sine este un cadou oferit comunitatii, nu? Un punct de atractie si de intilnire al locuitorilor orasului, nu? O intersectie a evenimentelor specifice sarbatorilor de iarna, nu? Nu e suficient ca stirea anunta evenimentul si lumea vine sa vada “minunea”? Pe minune nu va scrie Millenium Bank e vorba de(spre) iubire. e vorba de(spre) tine? informatia de interes public e una. stirea brandata e altceva. sigur nu e PR.

    Comment by copolovici — October 30, 2007 @ 6:18 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

