[media_details]

October 25, 2007

O vant frumos

Filed under: romania,tranzactii,tv — iann @ 1:27 pm

oare irlandezii de la imsg care au achizitionat friends advertising si reteaua V+O vor fi mai castigati pe termen lung decat controversatul investitor cu acronim apropiat de cel al unui segment auto care ar fi achizitionat niste parti dintr-un post TV care se muta dintr-o garsoniera la P+3? sau oare OTV-ul va atinge profitabilitatea Libertatii?

cifrele pe 2006 ar arata asa: ocram televiziune cifra de afaceri 930,000 euro [plus 80% fata de 2005] si un profit de 260,000 euro [plus 25% fata de 2005]. comparativ as pune minimax: CA 2,3 milioane euro [+ 71%] si P 750,000 euro [+30%] si TV romania de maine: CA 1,2 milioane euro [-55%] si P 50,000 euro [sursa adevarul].

OTV da niste frisoane de rating colegelor din grafice insa asta aduce si venituri? pe de alta parte, o-ul mi se pare foarte potrivit ca si canal de promovare pentru Romania medie si rurala insa are nevoie si de oamenii care sa vanda spatiul de publicitate patronilor romani de imm-uri [inclusiv valutisti sau buticari].

deci ce vor aduce banii incasati de dd si procentul achizitionat de sov? ultimul a gasit oamenii priceputi care sa dea credibilitate si professionalism buticq-ului realitatea luat de la prigoana. insa in acelasi timp numele aceluiasi personaj a fost vehiculat si in zona ziua, gardianul sau radio total unde nu s-a intamplat nimic spectaculos.

11 Comments »

  1. oricat de mult m-ar enerva ce face dan diaconescu in directul lui trebuie sa recunosc ca e o afacere cu potential. daca isi schimba sediul poate au loc si de un departament decent de vanzari si reusesc sa se apropie mai mult de o conversie “normala” a audientei pe care o scot. cine stie, poate in timp reusesc sa isi dezvolte continut si pe alte intervale decat cel al lui DD in direct. apoi, peste 2-3 ani, pentru prestigiu mai baga si un 10 pentru romania “medie si rurala”…si incet, incet devine un loc frecventabil si pentru marii cumparatori de publicitate (nu ca acum as intelege temerile care inteleg ca exista in privinta asocierii cu brandul otv)
    punctul slab al otv-ului mi se pare insa unul care nu poate fi evaluat prea usor. daca iese din debara si se imbraca in haine cu staif, ramane la fel de atragator pentru publicul pe care l-a obisnuit ca “saracia” postului e o garantie a “credibilitatii”?

    Comment by gabi — October 25, 2007 @ 1:58 pm | Reply

  2. @ gabi: nu am comentat calitatea actului editorial sau tabloidizarea dusa la extrem. ci doar mi-am pus intrebari exact ca si tine despre conversia in profit, pe termen lung, a audientei.

    Comment by iann — October 25, 2007 @ 2:19 pm | Reply

  3. m-am grabit si cred ca m-am exprimat cam aiurea. nu pot discuta despre otv fara sa am in vedere si latura asta a postului. sunt inseparabile. in consecinta ma incearca un sentiment contradictoriu: imi displace continutul sau, mai bine zis, maniera in care e livrat, si in acelasi timp imi e simpatica ideea de otv si “modelul” lui de bussiness.

    Comment by gabi — October 25, 2007 @ 2:36 pm | Reply

  4. Nu toate brand-urile sunt aspirationale. Exista multe brand-uri pentru segmentul “economic”, care s-ar potrivi bine cu OTV-ul, daca publicitatea s-ar planifica pe criterii profesionale.
    Eu cred ca profiturile OTV ar creste cu 3 digiti, daca ar lasa-o dracu pe Elodia si ar incepe un serial despre agentiile de media.

    Comment by Alexandru Raducanu — October 25, 2007 @ 3:01 pm | Reply

  5. @raduku: lasa te rog gargara profesionala si zi cum sa faca oamenii bani din elodia ca asta e si problema OTV cu agentiile.

    Comment by iann — October 25, 2007 @ 3:45 pm | Reply

  6. Nu e gargara, Iann, si stii bine asta. Daca OTV-ul ar face o luna-doua de investigatii hard, la nivel de Elodia, pe unele agentii de media, se vor intampla 2 lucruri:
    1) mai multe agentii vor urma dupa D’Arcy
    2) profitul OTV va creste cu 3 digiti
    Eu cred ca OTV-ul are tot ce-i trebuie sa faca acest tip de investigatie. Cel mai important: nu are nimic de pierdut. Deci OTV-ul va scoate bani din Elodia astfel: folosind know-how-ul de investigatie si aplicandu-l pe unele dintre agentiile de media.

    Comment by Alexandru Raducanu — October 25, 2007 @ 3:56 pm | Reply

  7. 1. de ce nu faci tu asta?
    2. crezi ca publicul otv e interesat de chestii de genul asta?
    3. daca nu lasi la o parte refularile tale profesionale cu regret te informez ca o sa ma gandesc.

    Comment by iann — October 25, 2007 @ 4:00 pm | Reply

  8. Traim in aceasta industrie, Iann, si vedem niste lucruri din interior. Eu am alta pozitionare, si nu fac jurnalism de investigatie. Altfel, pentru publicul OTV, cred ca o investigatie despre bani, grupuri de interese, vile pe la Saint Tropez luate pe firme care sunt pe pierderi contabile, pot fi lucruri care sa-i captiveze tot cat Elodia.
    N-am inteles punctul 3. Doar l-am subinteles. Alegerea ta.

    Comment by Alexandru Raducanu — October 25, 2007 @ 4:12 pm | Reply

  9. nu stiu ce subintelegi insa eu nu inteleg cum ca pe la tolo nu stiu de cine te iei, aici de altii, in alta parte etc. alegerea mea probabil ai sesizat-o in tot acest timp: discutam pe cifre, cu argumente, gresim si intelegem impreuna. nici eu nu fac jurnalism de investigatie insa daca ai ceva de zis [fara aluzii etc] exista si organisme abilitate. ca pe urma parca vad ca o sa ma atingi subtil in editoriale ca am ceva cu tine. cand faci o afirmatie/acuzatie o sustii man, exact asa cum am discutat in cazul the economist.

    Comment by iann — October 25, 2007 @ 4:36 pm | Reply

  10. Probabil ca azi sunt intr-un mood mai razboinic, asta apropo de comentariile de azi, de la tine sau de la Tolontan. Evident, nu imi foloseste la nimic. Nu o sa schimb eu nimic in tara asta, cu argumente sau fara, cu dovezi sau fara. Tot ce pot sa fac este ca, din cand in cand, sa arat ca cineva are coloana vertebrala, Iann. Cate editoriale am scris, atat la mine cat si in ziarul Adevarul, cand aveam rubrica, despre faptul ca pauzele publicitare sunt aliniate pe TV? S-a sesizat vreun consiliu al Concurentei? A zis cineva ceva? macar o injuratura? Totul merge pe blat in tara asta, la mica intelegere. Daca vrei, facem rost de monitorizare si comparam pe o luna alinierea pauzelor, pe octombrie. Si publicam amandoi. Vrei?

    Comment by Alexandru Raducanu — October 25, 2007 @ 5:12 pm | Reply

  11. man, responsabilitatea e individuala pentru opinia fiecaruia. ai ceva dovedibil, de ce nu?

    Comment by iann — October 25, 2007 @ 5:17 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

