[media_details]

October 23, 2007

strategic: consumer generated content

Filed under: events — iann @ 7:52 pm

cu scuzele de rigoare pentru cititorii avizi de informatie

mugur patrascu/ ileo: user generated content [usg] – participare voluntara, calitativa la realizarea sau imbunatatirea unui produs, proiect sau directie
consumer generated content [csg] – usg plus abordare de marketing
ce nu e cgc – nu e raspunsul la orice intentie de interactiune a brandului cu consumatorul final

participarea poate aduce valoare adaugata care poate fi capitalizata

cum poate fi generata participarea adica cum pot fi incurajati consumatori sa interactioneze:
regula 90 9 1
90 la suta dintre utilizatori sunt pasivi
9 la suta cei care participa la continutul creat
1 la suta sint cei care propun content

propunerea de dialog trebuie sa fie relevanta, interesanta si amuzanta.
stimularea – in cazul acordarii unui premiu acesta nu trebuie sa concureze cu adevarata propunere/ un premiu mare poate sa vicieze/ el trebuie sa ramana in zona de carlig si nu de motivare.
relatia cu brandul – sa fie despre valorile atasate nu despre brand exclusiv
viralitatea – trebuie sa fie naturala si nu fortata
controlul – e sesizabil si poate duce la crearea unor bariere

valori adaugate
obtinerea de feedback – cat de bine a prins campania, ce reactii a provocat, care sunt problemele cu care se confrunta clientii

research: analiza calitativa a ce se intampla sau recrutare de oameni pentru focus grupuri

capitalizare: folosirea bazei de date pentru initiere virala/ research, comunicare continua si comunitate initiala

bogdana butnar/ McCann-Erickson Romania
user generated content: lucrurile pe care le pun utilizatorii in comun fara implicarea ownerului
acest fenomen trebuie inteles si istoric, e posibil ca placutele cu cele 10 porunci sa fie ugc.
generarea de content e nesfarsita – toata lumea e interesata sa citeasca iar internetul permite participarea ca si mediu democratic prin platforme/instrumente
pentru ca un material sa fie ucg
– trebuie sa fie publicat [sharuit]
– sa aiba o doza minimala de creativitate
– dincolo de organizatie
sunt lucruri pe care le fac oamenii atunci cand au chef si au mai mare potential de a convinge consumatorul
csg nu exista in teorie ci consumer generated media

stefan teodorescu/ senior brand manager bergenbier
usg e un pas evolutiv intre brand si consumatori
brandurile au plecat de la un discurs autocratic iar acum fac tranzitia de la monolog la dialog
e greu de initiat dialogul pentru ca nu avem exercitiu iar daca ii lasi pe consumatori sa vb e posibil sa nu iti placa ce auzi insa aceasta comunicare aduce si beneficii importante

compania nu este proprietarul brandului care este suma perceptiilor celor care interactioneaza cu acesta. In cazul unei campanii de csg brandul trebuie sa ramana un moderator care selecteaza reguli de dialog transparente si vegheaza ca acestea sa fie respectate [vezi campania ziua barbatului].

6 Comments »

  1. […] si in afara controlului companiei, pe o platforma de comunicare oferita de aceasta. Mai mult, pe Iann si […]

    Pingback by Strategic Marketing, marca BMG « Simina Mistreanu — October 24, 2007 @ 2:26 am | Reply

  2. Din pacate foarte mult la nivel de teorie fara studii de caz. Exceptie prezentarea lui Stefan. Felicitari Bergenbier pentru curaj !

    Comment by Alin Zainescu — October 24, 2007 @ 3:44 pm | Reply

  3. hai ca ai notat bine ce ai notat 🙂

    Comment by Phoebs — October 26, 2007 @ 12:45 pm | Reply

  4. merci, acum m-am mai uitat peste text si am mai vazut niste greseli 🙂 pai daca esti interesata ai putea sa dai o mana de ajutor si tu [datile viitoare].

    Comment by iann — October 26, 2007 @ 1:03 pm | Reply

  5. foarte misto structurata scurta prezentare. o gramada de chestii pe care recunosc ca nu le stiam in cateva randuri. brava mugur, brava iann

    Comment by keffie — October 27, 2007 @ 1:19 am | Reply

  6. Hmm, nu am stat decit la prezentarea lui Garrison si la un mic workshop Marketing for Men, dupa care nu am mai rezistat si am plecat. Vad aici comentarii pozitive despre stefan teodorescu, poate am pierdut ceva, I admit.
    Dar prezentarea lui Garrison si reactia publicului la replicile lui (sau mai non reactia) m-au dezamagit profund. Garrison e un tip destept, dar prezentarea lui (nu vorbesc de formatarea complet childish, ca ma enervez) a fost o suma de platitudini si pe alocuri de contradictii, dintre care cea mai notabila a fost sa eliminam logo-urile care nu inseamna nimic pt consumatori (vezi exemplul Raiffeisen si Erste, care au logo-uri total obscure). Nu mai comentez pe tema asta, ca e un subiect stupid. Identitatea vizuala a unei marci poa’ sa fie oricum, atita vreme cit e la fel peste tot.
    Nu am aflat nimic nou la prezentarea asta, daca e sa compar cu singurul eveniment Biz la care am fost acum vreo 3 ani, unde vorbitorii mi s-au parut mult mai buni.
    Problema e ca avem foarte putini oameni de calitate in marketing/ comunicare/ publicitate/ research si inca si mai putini care vor sa iasa la rampa si sa-i invete pe altii. All in all (desi recunosc, poate prezentarile la care nu am stat au avut ceva interesant) un eveniment dezamagitor, daca e sa il compar cu Biz de acum 3 ani si cu ESOMAR, dar cred ca ESOMAR e din alta lume.

    Comment by irina — October 28, 2007 @ 3:08 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: