[media_details]

September 28, 2007

cum se fac bani din direct marketing

Filed under: books,products,publishing,romania — iann @ 5:51 pm

reader’s digest ar fi a doua cea mai vanduta revista lunara din romania [ultimele date cunoscute iunie 2006 – 93.647 copii vandute din care 89.944 abonamente si doar 3.703 la tarabe]. totusi prezenta ei la chioscuri e destul de discreta, la fel ca si vanzarile. nu mi-a fi adus aminte de ea desi una din rudele apropiate o primeste frecvent daca nu as fi vazut ultimul numar insotit de doua cd-uri iar in revista media&advertising un interviu cu Arina Toparcean [director general] care zice ca editura a avut o cifra de afaceri de 13,6 milioane euro, ca in 2007 estimeaza una de 17,5 [+29%] si un profit de 3,6 milioane euro iar pentru 2008 se asteapta la 21 milioane euro si un profit de 4,1 milioane. in afara de revista, editura vinde carti [pretul unei e cam de 1 milion rol si au un tiraj mediu de 20-30.000 exemplare], cd-uri, dvd-uri etc printr-un sistem sofisticat de marketing direct. iar ultimul numar al revistei e promovat si pe radio [magic si total]. pai la 30 de euro cartea si 30.000 de exemplare vandute ajung sa faca cifra asta numai cu 10-15 carti pe an.

2 Comments »

  1. Vand un singur lucru. Nu carti, nu CD-uri, nu revista. Vand sperante oamenilor care, de la Caritas si FNI incoace, spera sa le cada nococul in cap. Au un soi de concurs etern, iti tot trimit corespondenta si iti spun ca daca mai cumperi-nu-stiu-ce, o sa castigi marele premiu. E o Loterie paralela cu cea de stat, avand aparenta unui business cu reviste si carti. Sa ma dea in judecata!

    Comment by Alexandru Raducanu — September 28, 2007 @ 7:30 pm | Reply

  2. Schema de marketing de la Reader’s Digest foloseste niste tipare: printeaza pe plic un scris de mana care sugereaza sa deschizi repede plicul, iti arata niste premii fabuloase, iti inamenaza o cheie de plastic cu care poti deschide viitorul cadou, se ofera bonus-uri, cadouri, si mai presus de toate intra in cutia ta postala fara sa iti ceara permisiunea.

    Am vazut un astfel de specimen si mi s-a parut foarte bine realizat mecanismul. In trecut am mai avut de-a face cu edituri care trimiteau carti acasa si “oportunitati” de castig, asa ca intr-un fel eram obisnuit.

    Desi au un plan de marketing bine pus la punct, mi se pare ca sunt foarte intruzivi si de la un punct incolo imi displac profund.

    Revista este insa digerabila. 😀

    Comment by Olivian Breda — September 29, 2007 @ 3:23 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: