[media_details]

September 25, 2007

paginile de media

Filed under: publishing,romania — iann @ 9:20 am

a fost petre barbu la capital si fluxul media& advertising de la mediafax. in timp au mai aparut revistele concepte, universul media, admakers, media&advertising, campaign si brand 4 brands. de ceva vreme pagini de media si-au gasit locul si in cotidianele nationale [evenimentul zilei, ziarul financiar, business standard] + libertatea, gazeta, jurnalul, gandul, adevarul, cotidianul. plus saptamanalele economice: capital, business magazin, saptamana financiara, money express, business week, banii nostri, biz. si inclusiv pe zona online: hotnews.ro, wall-street.ro, bloombiz.ro, dailybusiness.ro, bizcity.ro si iqads.ro, adplayers.ro, iaa.ro. si bloggeri: tolo, comanescu, ulmanu, etc. exista public pentru genul asta de jurnalism specializat? sau mai bine zis isi gaseste justificarea existenta unei pagini zilnice intr-un cotidian national? evident industriile media&advertising sunt in crestere iar evolutiile trebuie reflectate, analizate si comentate insa asta trebuie sa fie b2c sau b2b adica e un must ca orice quality sa aiba si o sectiune de media sau ele trebuie sa isi gaseasca locul in publicatiile de business sau trade?

promo: poti gasi carduri de memorie la unicul magazin online de sapte stele din Romania –> marketonline.ro

8 Comments »

  1. din punctul meu de vedere, da, cred ca macar quality-urile ar trebui sa aiba o astfel de pagina.

    Comment by zmeura — September 25, 2007 @ 10:00 am | Reply

  2. cred ca depinde mult de directia in care mergi atunci cand tratezi subiecte “de media”. publicatiile de business pot merge pe analize economice sau alte chestii mult mai specifice din bucataria interna a media fara sa isi confuzeze publicul. publicatiile care insa nu au un target de genul asta ar trebui sa mearga mai degraba pe “analize” de continut impachetate intr-o maniera mai digerabila pt publicul lor. din pacate lipsa unui continut media solid,bazat pe productii interne variate (ca gen) face ca si jurnalismul de media de la noi sa nu iasa prea tare din sabloane. asa ca cele mai multe articole sunt insailari de comunicate de presa (vezi ploaia de comunicate care a venit odata cu lansarile noilor grile tv), interviuri cu vedete sau pareri de genul “ce am vazut aseara la tv”. inca nu avem un ziarist de media ca tom shales, de la washington post, si cred ca o sa mai treaca ceva timp pana sa apara unul. pe scurt: o pagina zilnica e justificata in masura in care ai cu cine sa o produci, subiecte sunt.

    Comment by gabi — September 25, 2007 @ 11:27 am | Reply

  3. @ zmeura: argumenteaza.
    @ gabi: sunt de acord ca subiecte sunt, la fel ca si jurnalisti specializati pe piata care sa le faca. am evitat sa fac nominalizari insa cred ca si in romania sunt seniori: petre barbu, petrisor obae, larisa ghitulescu, iulian toma, anca rancea [nu ii pun aici pe tolo si comanescu pentru ca ei au si alte joburi, nu as uita-o nici pe raluca teodorescu]. plus o gramada de tineri talentati si cu experienta, formati la diverse scoli [media&advertising, capital, evz, bmg etc].

    Comment by iann — September 25, 2007 @ 12:08 pm | Reply

  4. sunt categorii de public care nu cumpara reviste specializate pentru a afla noutati media. o pagina pe saptamana intr-un quality le este suficient. sunt cei care nu sunt implicati in bransa asta, dar totusi ii intereseaza ce se intampla.

    Comment by zmeura — September 25, 2007 @ 12:27 pm | Reply

  5. iann, de acord ca sunt seniori. tot pe cei pe care i-ai nominalizat mai sus i-as fi mentionat si eu. sunt cei mai buni de la noi. sunt suficient de buni pentru a-si forma/educa un public fidel(extra industrie) pt materiale despre media? ramane de discutat (am sperante legate de ce vrea sa faca petre barbu la adevarul). cand am dat exemplul lui tom shales ma refeream la un tip de jurnalism care e undeva intre analiza si opinie, totul intr-un text al carui stil i-a adus lui shales, acum ceva ani, premiul pulitzer. un jurnalism care “traduce” si care se adreseaza in primul rand nespecialistilor. noi momentan avem comunicate reciclate,articole traduse din NYT&co. si maxim 5 sabloane in care iti intra orice articol pe media, plus o gramada de exprimari stereotipice menite sa “dea culoare” materialelor. ca sa fie mai clar: ma refer aici la articolele ce trateaza continutul produselor media de la noi (dedicate unui public ceva mai larg, astfel incat sa iti permiti sa ai o pagina zilnica de media intr-un ziar) si nu neaparat la analize de ordin mai tehnic gen rating, profit samd care oricum au publicul lor dar ceva mai putin numeros.

    Comment by gabi — September 25, 2007 @ 12:28 pm | Reply

  6. Intrebare: “exista public pentru genul asta de jurnalism specializat?”
    Intrebare reformulata: “sau mai bine zis isi gaseste justificarea existenta unei pagini zilnice intr-un cotidian national?”

    Raspuns: De unde sa stiu eu, ca simplu cititor, cum gandeste un anumit procent din populatia Romaniei?
    Raspuns reformulat: Decizia unui ziar/blog/site de a prezenta o rubrica de media se ia in mare parte dintr-un … ei bine sondaj … Parerea mea ca Internaut/Cititor de gazeta e destul de mica.

    Ce pot sa iti zic eu, asa, intuitiv? Comunicarea/Media/Advertising/Jurnalism/Marketing sunt foarte la moda. E “cool” sa termini o facultate in domeniul asta, e modern sa te informezi pe tema asta. Public intre generatiile mai tinere se va gasi. Mie unuia imi place mult sa citesc despre Media, fie pe Internet, fie in presa scrisa.

    Mai e un aspect: toata lumea vorbeste. Unii vorbesc si despre modalitatea de a comunica/vorbi. Toata media, prin esenta ei, vorbeste pe o tema. Ce-ar fi daca media ar vorbi, oarecum introspectiv, despre fenomenul media insusi?
    Intelegi unde bat: sa vorbesti despre media chiar in media e un fel de a te auto-analiza. Si asta da bine. 🙂

    Comment by Olivian Breda — September 25, 2007 @ 4:55 pm | Reply

  7. Deocamdata, mass-media e principala sursa de entertainment/informare a romanilor. Si daca tot ne petrecem cateva ore pe zi consumand produsele mediatice, ar fi normal sa aflam mai multe si despre oamenii care le produc, sa intelegem sistemul in ansamblu, sa ii punem la indoiala veridicitatea si obiectivitatea. Oi fi eu prea tanara, dar mie paginile de media mi se par perfect normale si necesare, atat pentru publicatiile specializate, cat si pentru cele generaliste, bineinteles, cu abordari usor diferite.

    Din perspectiva de redactor care mai scrie si pe media, mi se pare ca unul din lucrurile care ar trebui imbuntatite in acest sector este insasi comunicarea, altfel spus PR-ul. E nevoie de oameni de PR profesionisti in fiecare trust de presa, care sa inlesneasca schimbul de idei dintre respectivul trust si reprezentantii altuia… Dar lucrurile merg pe calea cea buna, si, da, chiar cred ca avem oameni buni in domeniul asta.

    Comment by Simina Mistreanu — September 26, 2007 @ 7:10 pm | Reply

  8. […] urma cu 1 an consemnam faptul ca in mai toate cotidianele quality si-au facut loc pagini de media. acum fie ca nu mai […]

    Pingback by O ba e pagina de media « [media_details] — October 6, 2008 @ 6:20 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: