[media_details]

July 19, 2007

de prin piata adunate

Filed under: publishing,romania — iann @ 5:16 pm

 ghid_analize_a5_fata.jpg

editia de azi a cotidianului evenimentul zilei a fost insotita de o brosura dedicata sanatatii [mai précis analize medicale]. inteleg ca de anul acesta testele medicale primare devin obligatorii iar fiecare roman ar trebui sa le faca macar anual si ca ministerul educatiei are si un program in sensul asta. brosura are format A5 si are 48 de pagini + 4 coperti si a fost distribuita impreuna cu ziarul in 80,000 exemplare. proiectul editorial a fost insotit si de unul de marketing in sensul ca 50 de promoteri imbracati regulamentar in tricouri rosii evz au distribuit 30,000 flyere in intersectiile  din Bucuresti a declarat [in exclusivitate pentru iann’s blog] mihaela stanciulescu, mkt director la divizia reference/ringier.

este al doilea proiect pe care il face evz saptamana asta si pe timpul asta canicular, dupa brosura cu versurile pieselor rolling stones si editia speciala de dupa concert [vezi bradutz]. pe langa evz si revista saptamanala business magazin a distribuit o editie speciala rs [16 pagini] tot pe lia manoliu.

dupa jurnalul [cu fotografie de jurnal] si mediafax face expozitie cu cele mai bune 50 de instantanee ale fotoreporterilor sai la muzeul national de arta si editeaza un album cu 120 de foto/ 160 de pagini/ 2.000 de exemplare. pacat ca nu zic mai multe de asta pe siturile nou lansate.

in timpul asta, saptamana financiara da dvd-uri cu aventurile gangsterilor anilor 20 [in trei parti], asta dupa ce in urma cu o luna impartea confesiunile unui asasin economic [carte]. are cineva probleme la macelarie?

nu inteleg de pe site-ul gandul unde trebuie sa spun cati copaci sunt pe strada mea [au o campanie online in care solicita reclamarea abuzurilor din spatiile verzi] si nu o sa va vina sa credeti dar business week [revista saptamanala] se poate da la pachet si cu romania libera, evident pe baza de abonament.

si poate isi da seama newsin ca poate ar trebui sa isi coduri rss personalizate pe fiecare flux cum bine au facut confratii lor de la mediafax. ca nu stiu cat de multi sunt interesati de politic.

Advertisements

2 Comments »

  1. ca tot ai mentionat de business week. revista, si aici nu ma refer la continut, mi se pare un fel de “bitch” al BMG-ului: te poti abona la ea in pachet cu tot felul de alte publicatii, inital erau numai cele ale BMG, acum si Romania Libera ?! am vazut si eu print-ul promotional din ultimele numere…

    si inca ceva, poate ma poti lamuri. am observat ca business week are foarte foarte putina publicitate, cateva advetoriale dar in rest printurile sunt doar cu alte publicatii ale trustului sau pentru diferite oferte proprii. how can this be ? in conditiile in care toate celelalte reviste din categoria business week indeasa publicitate cat de multa pot?

    am descoperit recent acest blog si ma simt valorizata citind-ul. felicitari 🙂

    Comment by deedeecus — July 20, 2007 @ 10:56 am | Reply

  2. @deedeecus: multumesc pentru aprecieri si evident esti binevenita oricand.
    piata publicatiilor de business este destul de aglomerata: 2 cotidiane [zf, business standard] plus 6 saptamanale [capital, saptamana financiara, business magazin, banii nostri, business week si money express] 1 bilunar [biz] etc.

    in publishing [si nu numai] banii din advertising se obtin pe baza unor performante ale produsului: tirajul tiparit si vandut, audienta, profilul cititorului si care este costul pe mia de cititori [asa numitul CPT]. pe piata de ziare si reviste exista un organism unanim recunoscut de jucatori [publisheri, agentii, clienti] BRAT adica biroul roman de audit al tirajelor.

    Brat are mai multe departamente din care cel de audit si cel de audienta
    1. cel de audit: certifica in urma unor verificari contabile ale unei companii din big 4 datele de tiraj si vanzari declarate de publisheri.
    2. cel de audienta: realizeaza de 4 ori pe an un megastudiu [sondaj] in care sunt implicate doua institute de sondare a opiniei publice care pe baza unui chestionar colecteaza date despre cititorii de ziare si reviste.

    ca publisher daca vrei sa ai acces la advertising ar trebui sa beneficiezi de aceste date [care evident implica niste costuri] despre produsele tale. cum bmg nu considera necesar sa le aiba despre publicatiile pe care le editeaza asta e strict decizia lor de business.

    daca ai si alte nelamuriri nu ezita.

    Comment by iann — July 20, 2007 @ 12:24 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: